1 березня 2019 р.

Віршована весна


  Ось і настав перший весняний день. І, хоча, на вулиці ще досить похмуро і прохолодно, зима вже поступово відступає. Природа пробуджується, а разом з нею тепліють і наші відчуття...
    А тим, кому набрид зимовий холод, пропонуємо вживати популярні вірші українських письменників  про весну великими і малими порціями для цілковитого пробудження!

Ліна Костенко

І сонце, й сніг, і ожеледь, все разом.
І я не знаю, це весна чи ні?
Сваровськи би позаздрив дивним стразам,
Що мерехтять у мене на вікні.
Не встигне поле зазимків злякатись,
Не встигне вийти річка з берегів,
— Весна пливе під парусом акацій,
Зима пливе під парусом снігів.

***
Весна прийшла так якось несподівано! 
Зима стояла міцно до пори. 
Вітри війнули з півдня. І тоді вона 
немов у Ворсклу з’їхала з гори. 
Ще сніг ковтала повідь широченна, 
і рала ждав іще тужавий лан. 
А під горою вишня наречена 
вже до віночка міряє туман.






Дмитро Павличко


 До мого вікна 
Підійшла весна.
Розтопилася на шибці
Квітка льодяна.

Крізь прозоре скло
 Сонечко зайшло
 І поклало теплу руку
 На моє чоло...

 Видалось мені,
Що лежу я в сні,
Що співає мені мати
Золоті пісні,

Що мене торка
Ніжна і легка,
Наче те весняне сонце,
Мамина рука.

Олександр Олесь

...Ти не дивись, що буде там,
Чи забуття, чи зрада:
Весна іде назустріч вам,
Весна в сей час вам рада.

На мент єдиний залиши
Свій сум, думки і горе —
І струмінь власної душі
Улий в шумляче море



Василь Стус

Весна! весна! — від поночі до рання.
Весна — в вікно, на дах, на капелюх, 
весна в колючі воронові гнізда, 
весна на кригу і від берегів — 
на течію, на вир, на чорториї 
весна правує серцем, як веслом,
весна збігає і збігають роки,
вже й вечори попереду біжать.


Леся Українка

Стояла я і слухала весну,
Весна мені багато говорила,
Співала пісню дзвінку, голосну
 То знов таємно-тихо шепотіла.
Вона мені співала про любов,
 Про молодощі, радощі, надії,
Вона мені переспівала знов
Те, що давно мені співали мрії.

 ***
 Знов весна, і знов надії
В серці хворім оживають,
Знов мене колишуть мрії,
Сни про щастя навівають.
Весно красна! Любі мрії!
Сни мої щасливі!
Я люблю вас, хоч і знаю,
Що ви всі зрадли.





                                                                               Борис Грінченко

Весна іде! В повітрі молодому
Далекий крик мандрівних журавлів
Вже розітнувсь: ключем вони додому
У рідний край летять з чужих країв.

Весна іде! Веснянки задзвеніли,
Лунає спів по луках і гаях —
Мов устають нові могутні сили
В людських серцях, придавлених серцях.

І в грудях знов солодкії бажання,
І в грудях знов устали поривання,
І встала знов надія молода.

О, весно, йди! Bсі ждуть тебе, кохана:
І небо жде, і жде весна приспана,
І ліс, і степ, і скована вода.

Тарас Шевченко

Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила;
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічає.


Володимир Сосюра

Люблю весну, та хто її не любить,
Коли життя цвіте, як пишний сад.
І, мов у сні, шепочуть листя губи,
І квіти шлють солодкий аромат.

Люблю весну, коли плюскочуть ріки,
Коли рида од щастя соловей
І заглядає сонце під повіки
У тишині задуманих алей...
Люблю, коли блукає місяць в травах,
Хатини білить променем своїм
І п'є тепло ночей ласкавих,
А на лугах пливе туманів дим...
Весна вдягла у зелень віти в дуба,
уже курличуть в небі журавлі.
Люблю весну, та хто її не любить
на цій чудесній, радісній землі!
Ганна Черінь

Поклаши в скриню зимну втому,
З душі зваливши пудів сто,
Одного дня ти вийдеш з дому
Вдягнувши весняне пальто.

Проміння — згострене, як стріли,
Колес гутірка голосна,
Підталин сніг і листя пріле,
Тривога... Так, уже весна!

Смішна общипана синиця
Танцюючи обходить пень...
І зробить враз така дурниця
Тебе щасливим на ввесь день!

І навіть вилетить одразу
Щоденний клопіт з голови —
Про непоправний грант від газу,
Борги й короткі рукави...

Он парами, дурні й щасливі,
Воркують мирно голуби...
Купайся й ти в весняній зливі,
 Живи, надійся, полюби!

Та ж це для тебе ранок дише,
Лице зробилось молоде,
І те, що нам найголовніше,
Непережите — ще прийде!


                                 А яка поезія надихає вас цієї весни?

Немає коментарів:

Дописати коментар