28 жовтня 2020 р.

Міжнародний день анімації

28 жовтня в усьому світі відзначається Міжнародний день анімації, заснований в 2002 році Міжнародною Асоціацією анімаційного кіно – ASIFA. Засновником анімаційного кіно вважається французький винахідник, художник Еміль Рейно, який запросив глядачів 28 жовтня 1892 подивитися в Парижі, в музеї Гревен, "оптичний театр". На своєму апараті, праксиноскопі, він показав рухомі картинки. Напередодні Міжнародного дня анімації професіонали і любителі анімаційного кіно з усього світу обмінюються програмами своїх фільмів і влаштовують прем'єрні перегляди бестселерів для вдячної публіки, яка цілий рік чекає цієї події. Зараз подібні сеанси мультфільмів одночасно проходять вже в 104 країнах світу! 

Історія виникнення анімації

Перші спроби зафіксувати рух в малюнках відносять до палеолітичною печерним малюнків, де тварин зображували з безліччю ніг, що перекривають один одного. У Шахр-і Сохта (Іран) був знайдений глиняний посуд, вік якого оцінюється в 5000 років. На стінках посудини зроблено 5 зображень козла в русі. Також були знайдені малюнки, в Єгипті (відносять до 2000 року до н.е.). Були заяви про те, що ці малюнки необхідно назвати першими прикладами анімації, однак, це не зовсім коректно, тому що не було обладнання, здатного показати ці малюнки в русі.
Шлях анімації до її сучасного стану зайняв понад сто років. Хоч народженням анімації і вважається 1877 рік, коли винахідник Еміль Рено запатентував свій «оптичний театр», саме французький мультфільм «Фантасмагорія» започаткував жанр мультиплікації як окремого напрямку. Все тому, що він першим серед анімаційних стрічок отримав сюжет, а головний герой, Фантош, мав певний характер. Сам мультфільм був мальованим. Також Еміль Коль одним із перших застосував ефект «присутності» — у кінці стрічки, його рука з'являться у кадрі та «ремонтує» головного героя.

Бурхливий розвиток анімації почалося на початку 20 століття. Мультиплікація(з лат. multiplicatio — розмноження, збільшення, зростання) або анімація(з лат. anima — душа і похідного фр. animation — оживлення) — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом зйомки послідовних фаз руху намальованих (графічна мультиплікація) або об'ємних (об'ємна мультиплікація) об'єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами). Відразу кілька людей приблизно в один час і незалежно один від одного почали роботу над створенням анімаційних фільмів. Джордж Меллис випадково винайшов техніку зйомки, звану «stop-motion".
Уолт Дісней був першим, хто використав звук  і кольору в анімації. 1937 р. - Дісней у фільмі "Старий млин" вперше застосовує камеру, що дозволяла отримувати глибинну перспективу. 
Технік анімації існує дуже багато. Вони знайомі всім, хто хоча б раз пробував зробити свій мультфільм. Зараз дуже багато мультфільмів роблять на комп'ютері. Але забувати, як були зроблені найбільш відомі та улюблені мультики, не варто.

Існують такі види анімації:

Графічна (мальована) анімація (багато мультиків Уолта Діснея - «Русалонька», «Чіп і Дейл», «Чорний плащ» тощо). Така техніка являє собою покадровую зйомку малюнків, які дещо відрізняються одне від одного. Це дуже складна техніка, що вимагає великої праці і терпіння.
Перекладна анімація («Їжачок у тумані»). Була придумана для спрощення дій аніматора. Суть її - малювати героїв по частинах і потім, шляхом перекладання деталей персонажа, покадрово знімати рух.
Лялькова анімація (мульсеріали «Домовичок Кузя», «Дядечко Ау»). При створенні використовується сцена - макет і ляльки - актори. Сцена фотографується покадрово, після кожного кадру в сцену вносяться мінімальні зміни (наприклад, змінюється поза ляльки). При відтворенні отриманої послідовності кадрів виникає ілюзія руху об'єктів.
Ротокопіювання («Подорожі Гуллівера», «Білосніжка і сім гномів», «Попелюшка», «Всі пси потрапляють до раю», «Анастасія» тощо). Анімаційна техніка, при якій мультфільм створюється шляхом окреслення кадра за кадром натурного фільму з реальними акторами і декораціями. Раніше, заздалегідь знятий фільм переносився на кальку, а потім він вручну вимальовувався художником. Зараз для цих цілей використовується комп'ютер. Пластилінова анімація («Пластилінова ворона», «Падав торішній сніг», «Сірий вовк енд червона шапочка», «Втеча з курника» тощо). Фільми робляться шляхом покадрової зйомки пластилінових об'єктів із зміною цих об'єктів в проміжках між кадрами. 
Пісочна або "сипуча" анімація
, так як для створення мультфільму можна використовувати не тільки пісок, але і сіль, крупи, каву та інші дрібні матеріали. («Пісок, або Пітер і Вовк» режисера-мультиплікатора Керолін Ліф). Для створення такого фільму потрібен пісок і будь сипучий матеріал. Пісок (інший матеріал) тонкими шарами наноситься на скло, перемішується, створюючи рухому картину.
Комп'ютерна анімація («Історія іграшок», «Маша і ведмідь», «Тачки» тощо). Розстановка ключових кадрів проводиться аніматором. Проміжні ж кадри генерує спеціальна програма. 

За методом амінування:
  • Покадрова технологія — це технологія, за якою кожен кадр малюється окремо. Найбільш складна й тривала, вимагає високої майстерності, досвіду та інтуїції. Проте ця технологія дозволяє здійснити практично будь-які зміни об'єкта, реалізувати найвибагливіші задуми.
  • Технологія «Ключових кадрів» — полягає в тому, що створюються не всі кадри, а лише «ключові», між ними «проміжні кадри» малюються автоматично. До цієї технології можна віднести й некомп'ютерний тип анімації, коли головний аніматор займався «ключовими кадрами», а підрядні аніматори малювали «проміжні».
  • Технологія «Захоплення руху» («Motion capture») — відносно молода технологія, де об'єкти рухаються або змінюють форму внаслідок аналогічних дій реальними істотами або неживих об'єктів, до яких прикріпленні датчики, що фіксуються в просторі та передають дані до комп'ютера.

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО МУЛЬТФІЛЬМИ:

1) Сімпсони

  • Пиво під маркою «Дафф» вироблялося в Південній Австралії з 1990 по 1996 роки. Коли з'ясувалося, що назва без дозволу запозичена з Сімпсонів, випуск припинили. Ціна цього пива доходить зараз до 10 тисяч доларів за коробку, тоді як у виробника коробка коштувала 24$.
  • Прем'єру «Сімпсонів » в Анголі прорекламували за допомогою образу «африканської» сім'ї Сімпсонів. Місцеве рекламне агентство змінило зовнішній вигляд персонажів, щоб вони нагадували ангольську сім'ю. 
  • На рекламних плакатах, присвячених першому показу «Сімпсонів» африканською телекомпанією, всі члени сім'ї намальовані «темношкірими» і взутими в шльопанці.

2) Губка Боб

  • Спочатку шоу назвали SpongeBoy, але таке ім'я вже було зарегестіровано, і тоді Губку перейменували.
  • У Спанч Боба 40 дірок.
  • Автором і творцем Спанч Боба є Стівен Хілленберг, колишній морський біолог і вчитель, який навчився мультиплікації в школі мистецтв. Як і Спанч Боб, він колись працював і кухарем у ресторані морепродуктів.

3) Вінні - Пух

У радянському мультфільмі Вінні-Пуха озвучував Євген Леонов. Для досягнення більшої комічності мова артиста була прискорена приблизно на 30%. Якщо зменшити швидкість на це значення, можна почути звичайного Леонова.

Всім відомий незграбний Вінні-Пух насправді був жіночкою!

4) Міккі Маус 

  • Уолт Дісней, творець Міккі Мауса, боявся мишей.                                              
  • Міккі-Маус отримав зірку на алеї слави в Голлівуді.                                             
  • The Walt Disney Company бореться за неприпинення охорони авторських прав на образ Міккі Мауса, вартість якого в 2008 році оцінюють в суму понад три мільярди доларів США. 
  • Через діяльність компанії, спрямованої на періодичне продовження термінів охорони майнових авторських прав, через якого Міккі Маус до 2008 року так і не став громадським надбанням. 
5) Мадагаскар
     
     
В оригіналі зебру Марті озвучує афроамериканець, голос якого, за задумом режисера, повинен був надати багатьом його фразам певний «негритянський» сенс і нотки американської сатири, тому у перекладній версії деякі жарти Марті спочатку виявилися незрозумілими для глядачів.


6) Скрудж МакДак

  • У 2007 році міська рада міста Глазго включила Скруджа Макдака до списку видатних городян.    
  • Скрудж Макдак очолив у 2007 році список п'ятнадцяти найбагатших вигаданих персонажів за версією журналу Forbes. 
  • Це перший мультфільм де Скрудж Макдак з'явився як самостійний персонаж.
  • Це один з небагатьох мультфільмів, де Скруджа озвучує не Алан Янґ.
  • Це один з перших діснеївських мультфільмів, випущених після смерті Волта Діснея.

7) Шрек

При записі реплік персонажів актори ніколи не зустрічалися - кожен з них працював окремо, а репліки їх партнерів вимовляв асистент.            
Рухи Віслюка у фільмі були змодельовані аніматорами на основі рухів собаки - за винятком сцени погоні на початку фільму, в якій рухи Віслюка були змодельовані на основі рухів кролика. 
Перед випуском на екрани картину показали групі юристів, які повинні були визначити, чи зможе компанія Уолта Діснея подати до суду за нетрадиційне використання образів з їх мультфільмів.

Інтернет ресурси:

https://www.arthuss.com.ua/books-blog/yak-vyhlyadaly-odni-z-pershykh-animatsiy

http://animation-ua.com/ru/shkola/istorija-animacii/96-history-of-animationhttps://www.izocenter.ru/blog/mezhdunarodnyj-den-animacii/

https://www.dilovamova.com/index.php?page=10HYPERLINK "https://www.dilovamova.com/index.php?page=10&holiday=268"&HYPERLINK "https://www.dilovamova.com/index.php?page=10&holiday=268"holiday=268

https://sites.google.com/site/krainamultija/home/so-take-animacia-ieie-vidi-ta-tehnologiie

https://sites.google.com/site/multakmistectvo/istoria

http://news.bigmir.net/entertaiment/630851-Sogodni-svit-vidznachae-Mijnarodnii-den-animacii


Немає коментарів:

Дописати коментар