середа, 28 листопада 2018 р.

День 2D-художників


Нинішнє століття тісно пов'язане з розвитком комп'ютерних технологій. Вони полегшують нам життя, а багатьом дозволяють отримати цікаву та важливу роботу.  Серед найбільш затребуваних у наш час професій, що мають пряме відношення до світу комп'ютерів та Всесвітньої павутини - 2D-художники. Інакше їх називають графічними дизайнерами. Ці майстри мають своє власне професійне свято - День 2D-художників, який відзначають 2 грудня.
Та урочистості мають більш неофіційний характер. До речі, колег 2D-художників - 3D-аніматорів - прийнято вшановувати відразу ж після майстрів плаского малюнку: щорічно у третій день зими. Обидва свята молоді, але дуже перспективні, як і професії, яким вони присвячені.
Не так вже й легко стати 2D-художником, як і звичайним живописцем. Для цього потрібно
мати талант або хоча б схильність до малювання та певні знання у кольорознавстві, анатомії людського тіла та інших. І, якщо ви мрієте оволодіти професією дизайнера комп'ютерної графіки, вам необхідно налаштуватися на тривалий і плідний період навчання всім премудростям творчої спеціальності та технічних засобів.
Художня освіта не є обов'язковою умовою для того, щоб стати 2D-художником. Звісно, ми живемо у вік інформації, коли будь-які відомості щодо будь-якого питання можна знайти в мережі Інтернет. Всесвітня павутина має  достатю інформаційну базу до знань та інструментів для графічних дизайнерів будь-якого рівня - як початківців, так і «просунутих». Якщо ознайомитися з рекомендаціями  майстрів цієї справи, можна помітити, що всі вони пропонують зробити кілька основних кроків до здійснення бажаної мети.
   По-перше - слід встановити на свій комп'ютер одну з програм  графічного редактора, досконально вивчити прийоми роботи та  функції на практиці. Для створення двомірних малюнків підійдуть програми: Photoshop, Illustrator, Adobe Flash, Corel Painter та ін. Можливо, у подальшому доведеться заплатити за повноцінну версію, але на перших порах вам вистачить і спрощеної.
    По-друге – треба обов’язково вивчати спеціальну навчальну літературу, а також інтернет-ресурси, на яких викладені уроки для двомірної комп'ютерної графіки. На деяких сайтах для доступу до подібних візуальних навчальних матеріалів доведеться зареєструватися - безкоштовно у більшості випадків. Приклади тематичних сайтів: Illustrators, Render, Demiart тощо.
    І третій крок - щоб створити свій власний стиль у 2D-малюванні, відточити майстерність і усвідомити припушені помилки, бажано знайти однодумців, які вчасно вкажуть на недоліки та поділяться досвідом. Можливість обговорення робіт і спілкування з графічними дизайнерами передбачена на зазначених вище сайтах. Там же можна розмістити свої ілюстрації у вигляді галереї, отримати  зауваження та коментарі до робіт.
Графічний дизайнер, крім професійних якостей і багажу специфічних знань, повинен мати особисті риси. Це терпіння, старанність, завзятість, посидючість, допитливість. А також  працьовитість, прагнення доводити розпочату справу до кінця, вміння правильно реагувати на конструктивну критику, приймати чужу думку без зайвих емоцій. Зрозуміло, неможливо стати дизайнером комп'ютерної графіки без багатої уяви. Важливо зрозуміти також одну просту річ: майстерність 2D-художника має зростати, а для цього необхідно вдосконалюватися, постійно малюючи, не даючи собі жодних поблажок.
   Графічні дизайнери працюють в основному у двох напрямках: мультиплікації і «малюванні» комп'ютерних ігор. Своїх персонажів, а також фони, вони створюють спочатку на папері, що поріднює їх зі звичайними художниками. І тільки після того, як проект готовий, 2D-творці переносять його на монітор комп'ютера, ноутбука, або планшета, використовуючи спеціальний графічний редактор. Свято 2 грудня крім майстрів в області двомірної графіки відзначають також веб-дизайнери, які оформляють інтернет-ресурси, і розробники флеш-листівок.
  Комп'ютерна 2D-графіка буває двомірна і растрова.
Перша належить до «класики жанру». Від векторної графіки її відрізняє наявність безлічі пікселів різних кольорів, які мають певні координати, що вимагають зберігання. Зображення, створене в растровій графіці, проявляє властивості фотографії  лише при досить високому дозволі екрану комп'ютера. 
Це - пріорітет растрової графіки. Недоліком слід назвати надзвичайно великий обсяг картинок, що створює багато незручностей, пов'язаних зі зберіганням їх на носіях пам'яті і розміщенням на інтернет-ресурсах (через це сторінка сайту довго завантажується). Крім того, деяким мінусом можна вважати і той факт, що при спробі зміни розміру ілюстрації виникає її неминуче спотворення. Той же ефект спостерігається, коли ви повертаєте картинку.

Растрову графіку використовують растрові редактори. У такі програми вбудовані інструменти, необхідні для роботи художників. Малюнок здійснюється за допомогою зафарбовування пікселів. У той же час даний процес можна повернути назад, скориставшись графічним ластиком. Графічні зображення, створені в растрових графічних редакторах, зберігають в файлах таких типів: JPEG, GIF, TIFF, BMP.

У векторній графіці зображення представлено математичними символами. Обсяги картинок в даному випадку мінімальні і не перевищують сотні кілобайт. Розмір ілюстрацій можна легко змінити, при цьому на якості малюнка такі маніпуляції ніяк не позначаються. Векторні картинки створюютьу векторних графічних редакторах. У таких програмних продуктах передбачені команди і інструменти, за допомогою яких можна намалювати все, що душа забажає. Формати векторних файлів: DXF, AI, FH7, CDR.

   Якщо у вас є друзі або знайомі, які реалізують свій талант за допомогою занять графічним дизайном в 2D-форматі, чи може, ваша знайома людина захоплюється створенням пласких комп'ютерних малюнків - то ви просто зобов'язані  подарувати щось, що полегшить їй роботу або ж зігріє серце. Кращим подарунком стане  навчальний посібник з 2D-графіки або дорога професійна комп'ютерна програма для ілюстраторів.


 Але і будь-яка мила дрібниця, що не має відношення до теми свята, буде вельми до речі. 
               Адже головне - увага!  
                                                                    Зі святом!

Навчальні посібники, запропоновані нашою бібліотекою:
Глушаков С.В., Кнабе Г.А. Компьютерная графика/ Шеф—ред. С.В. Глушаков; Худ.-оформ. А.С. Юхтман. -  Харьков: Фолио, 2002. - 511 с. - (Учебный курс).
Глушаков С.В. Компьютерная графика/ С.В. Глушаков, А.В. Капитанчук, Е.В. Вещев, Г.А. Кнабе; Худ.-оформ. А.С. Юхтман. - 3-е изд., доп. и перераб. - Харьков: Фолио, 2006. - 511 с. - (Учебный курс).
Смит Колин. Web-дизайн: Photoshop & Dreamweaver. Три ключевых этапа/ Колин Смит, Кристал Уотерс; пер. с англ. О.К. Говядовский. - Москва: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2004. - 264 с.
Флеминг Билл. Создание трехмерных персонажей. : Уроки мастерства./ Билл Флеминг; пер. с англ. И.И. Злобина. - Москва: ДМК, 1999. - 448 с.
Флеминг Билл. Создание фотореалистичных изображений/ Билл Флеминг; пер. с англ. С. Базаев. - Москва: ДМК, 2000. - 376 с.

Інформація підготовлена за матеріалами інтернету


Немає коментарів:

Дописати коментар